- Casa
- /
- Blog
- /
- Società in Cina
- /
- Autobus in bikini
In Occidente il bikini è per lo più associato alle spiagge, all’estate, alla voglia di tintarella e anche al desiderio di mostrare un corpo sinuoso.
In Cina il bikini si sta inserendo giorno dopo giorno nella società come abito da lavoro, ovvero divisa per i concorsi di bellezza, per presenziare come hostess alle convention di vario genere, ma anche come “uniforme” per il viral marketing.
Se nelle spiagge cinesi il bikini è un costume indossato da una minoranza, invece aumentano le campagne di viral marketing dove le ragazze indossano con disinvoltura in città il bikini.
Dopo il bikini al cinema arriva il bikini sull’autobus!
Le immagini
Foto: Tom.com

Ciao! My name is Dominique. I’m Italian and I’m proud to be a mix. My father was an Italian chemical engineer and high school teacher, with Greek and Polish heritage. My mother is Haitian, she was high school language teacher, with Dominican, Spanish, French, Portuguese, African and Native American heritage. Being a mix makes me appreciate to want to understand different cultures and lifestyles. I grew up in Italy, lived few years in Haiti, travel around main European capitals, lived seven years in China, six in Spain and UK. Traveling makes me feel that we can learn something from every situation in every part of the world.